Myynnin tehot ylös ja kulut alas etätapaamisten meidän palvelulla.

Olemme tehneet selkeän ja kirkkaan valinnan. Bisneksemme on tuottaa maamme hinta-laatusuhteeltaan parasta buukkauspalvelua yrityksille, jotka tekevät B2B -kauppaa, siis myyvät palvelujaan toisille yrityksille.

 

buukkauspalvelu buukkauspalvelut etätapaamiset etätapaamisten buukkaus buukkaaja tapaamisten buukkaaja buukkausfirma buukkarifirma buukkausyritys myyntivinkitUskon vakaasti käytännön kokemukseen perustuen, että jos fokus hajoaa liikaa, ei ole yhtään fokusta ja olet palvelujesi tuotannossa korkeintaan keskinkertainen. Meille ei riitä olla keskinkertainen monessa, olemme mieluiten paras yhdessä. Tai enintään kahdessa.

 

Se ei kuitenkaan tarkoita, että tuudittautuisimme yhteen vanhaan ja ”näin tätä on aina tehty” -tapaan tuottaa palveluamme. Päinvastoin. Erikoistumisen ansiosta teemme arjessa käytännön kehitystyötä juuri buukkauspalveluissa koko ajan. Uusin esimerkki siitä on etätaapamisten palvelukonseptimme jolla palvelemme yhtä asiakasryhmää taas hieman paremmin.

 

Uusin esimerkki tästä on eBuukkaus -palvelumme, jonka avulla buukkauspalvelumme hyödyt tulevat myös sellaisten asiakkaidemme saataville, jotka eivät resurssiensa puolesta voi tai halua tehdä fyysisiä myyntikäyntejä ympäri Suomen.

 

Etätapaamisessa on monia suoria etuja

  • Matkustamiseen kuluva aika ja kustannukset jäävät pois
  • Yksi myyjä pystyy tekemään 2-3 kertaisen määrän kontakteja viikossa laadukkaasti tinkimättä
  • Palaverissa voi käyttää ja näyttää myyntimateriaalia etäyhteyden kautta niin halutessaan
  • Markkina-alue laajenee yhden toimipaikan yrityksillä ilman henkilökohtaisesta myyntikäynnistä aiheutuvia kustannuksia
  • Kaikki buukkauspalvelun normaalit hyödyt: kalenterissa aina riittävästi palavereja

 

Kyseessä on selkeästi välivaihe kylmäsoiton ja henkilökohtaisen, fyysisen myyntikäynnin välivaihe, jossa esitellään palvelu lyhyesti, vastataan yleisimpiin kysymyksiin ja voidaan sopia henkilökohtainen käynti vain niiden kanssa, joille asiakkaamme tuotteen tai palvelun hyödyt ovat juuri nyt ajankohtaisia. Kuitenkin käytössänne on oman henkilöstönne tuote- ja asiantuntemus.

Tässäkin palvelukonseptissa asiakkaan myyjiltä tai yrittäjältä itseltään jää myynnin vaikein, useimmille epämiellyttävin ja kaikille eniten aikaa vievin vaihe: asiakkaiden etsiminen, tavoittelu, uudelleensoitot ja jopa tyrmäykset puhelimessa. Myynnin yleisestä ja tuhoisimmasta ongelmasta – aktiviteettien ja systematiikan puutteesta – pääsee eroon nopeasti ja helposti.

 

Tapamme mukaan olemme tehneet tässäkin yksinkertaisuudesta taidetta. Ei liikaa teknisiä himmeleitä, vaan konsepti jonka perehdyttää jokaiselle myyjälle vartissa ja ohjeen kirjoittaa ”yhdelle aaneloselle”.

 

Palvelua on luonnollisesti testattu myös käytössä esimerkiksi tällaisin kokemuksin:

Aikaisemmat kokemukset ulkoistetusta asiakashankinnasta olivat kehnoja: tapaamisia tehtiin vain laskutuksen takia ja asiakaskokemukset olivat huonoja. Myyntivauhdittajien kanssa yhteistyö on ollut todella positiivista. Tapaamiset ovat laadukkaita ja asiakas on tiennyt, mitä varten tapaaminen on sovittu. Suosittelen yhteistyötä Myyntivauhdittajien kanssa, mikäli myyntiä haluaa todella tehostaa!

Arto Ylitapio, toimitusjohtaja, www.palaudutehokkaasti.fi

 

Kerron mielelläni lisää sekä tästä, että hieman perinteistä paremmasta myyntikäyntien buukkauksesta.

Share

Kommentoi kirjoitusta

By | 2019-05-23T13:47:55+02:00 elokuu 24th, 2016|Yleinen|Kommentit pois päältä artikkelissa Myynnin tehot ylös ja kulut alas etätapaamisten meidän palvelulla.

About the Author: