Hakijakokemuksella on väliä! Uusi rekrytointiportaalimme on avattu

Kuvan kaltainen ajatus lienee suurelle osalle työnhakijoista tuttu. Ihan liian tuttu. Tunnistimme tämän vaaran myös meillä Myyntivauhdittajilla hektisessä arjessa. Halusimme korjata sen heti kuntoon.

 

Meidän toimialallamme  on ihan keskeistä ymmärtää, että B2B buukkaus ja siinä menestys perustuu kahteen ydinasiaan

  1. Hyvät työntekijät
  2. Hyvät toimeksiannot

 

Molempiin olemme panostaneet jatkuvasti, nyt olemme kohdistaneet yhden investoinnin rahallisen ja vielä enemmän ajallisen investoinnin kohdan kaksi kilpailutekijöihin.

 

Yleisin hyvään / huonoon hakijakokemuksen erottava tekijä on viestintä. Kymmenien, elei sattojen eri tehtäviin hakeneiden ihmisten mukaan tämä yleisin viestintätapa tarkoittaa täysin olematonta viestintää. Radiohiljaisuutta. Haetusta työpaikasta ei vain automaattivahvistuksen jälkeen kuulu mitään. Johtuu se mistä ymmärrettävästä syystä tahansa, se antaa välinpitämättömän ja ylimielisen kuvan työnantajaorganisaatiosta. Me välitämme ja haluamme sen myös osoittaa.

 

Kaltaisistamme pk-yrityksistä suurin osa painii ajoittain saman arjen ongelman kanssa: kaikki asiat halutaan hoitaa hyvin ja huomioida niin asiakkaat kuin työnhakijatkin, mutta inhimilliset rajat tulevat vastaan. Ajassa, muistamisessa ja ehtimisessä. Tunnistimme tämän myös meillä. Siksi tartuimme härkää sarvista.

 

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

  1. Otimme käyttöön uuden rekrytointisivuston ja siihen rakennetun rekrytointijärjestelmän: prosessit on rakennettu ja jokaiselle työpaikalle sekä hakijalle on määritelty ne vaiheet, jossa hän kulloinkin on rekrytoinnissa. Silloin homma pysyy hanskassa.
  2. Osaan rekrytoinnin vaiheista on rakennettu automaatio, jolloin viesti seuraavaan vaiheeseen siirtymisestä, muutoksesta aikatauluihin tai lopullisesta päätöksestä lähtee aina hakijalle. Näin hän pystyy paremmin ottamaan myös meidän työpaikkamme huomioon muussa työnhaussa. Ei ole niin pientää asiaa, ettei siitä kannattaisi hakijalle viestiä.
  3. Olemme paremmin tavoitettavissa. Urasivullamme on chat, jolla pyritään luomaan mahdollisimman matala yhteydenottokynnys. Toimistollamme on chatiin vastaamassa oman työn ohessa kaksi henkilöä joten viiveitä voi olla, mutta tieto viesteistä tulee rekrytointiin nimetyille henkilöille ilmoitusmyös sähköpostiin joten puhelinnumeron ja sähköpostin jättäessä tiedon saa nopeasti ja ilmoituksen tullessa toimistoaikana pystyy hyppäämään nopeasti chatin ääreen. Puhelinnumeron jättämällä saa vastauksen nopeammin tekstiviestinä.
  4. Kysymykset oikealle henkilölle ilman pompottelua. Jokaiseen työpaikkaan on myös nimetty siitä rekrytoinnista vastaava henkilö / henkilöt jotka osaavat antaa oikeat vastaukset juuri kyseisen tehtävän osalta.
  5. Kaikki työpaikat löytyvät samasta paikasta, eikä mikään haku jää huomiotta. Tämä korostuu kasvuvauhtimme myötä, kun toimeksiantoja, hoidettavia rekrytointeja ja muutenkin “palloja” ilmassa on yhä enemmän.
  6. Valinnan tehtyä työtarjous lähtee saman tien ja ohjeet asiassa etenemisestä, jolloin mikään ei jää “kun ehditään soittaa” -asioiden varaan.

 

Loppupeleissä kyse on aina viestinnästä ja arvostuksesta. Puhtain ROI-luvuin vs rekrytointimäärät ehkä emme olisi vielä tätä tehneet. Mutta koska tiedostamme että jokainen potentiaalinen työnhakija on myös työpaikkojemme suosittelija, haluamme luoda arvostavan ja hyvän kokemuksen ihan jokaiselle. Olemme huomanneet että jopa ei-vastauksen saanut hakija usein suosittelee meitä työpaikkana, kun on kokenut tulleensa kohdelluksi hyvin. Siihen riittää ihan perusasiat.

 

Kehitettävää varmasti löytyy vielä, mutta nyt olemme päässeet hyvään alkuun ja toivomme tämän todella madaltavan kynnystä ottaa meihin yhteyttä työnhaun merkeissä.

 

Pääset tutustumaan tutustumaan uuteen rekrytointisivustoomme alta:

Share

Kommentoi kirjoitusta

By | 2019-10-09T13:19:56+02:00 lokakuu 9th, 2019|Palvelut|Kommentit pois päältä artikkelissa Hakijakokemuksella on väliä! Uusi rekrytointiportaalimme on avattu

About the Author: